Известие

Collapse
No announcement yet.

Сипва ли се масло в климатроника?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от grenlould Покажи съобщение
    Ясно, но колеги по-горе нали казахa, че като се зарежда една кола с фреон, повечето майстори вкарват масло, смесено във фреона за да не се налага да се слага от пробката на компресора, или нещо не съм разбрал правилно....
    Не си. Едното маже буталата и цилиндрите, другото лагерите.
    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 21:55.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

    Comment


    • #17
      Доста бисери са се изписали до момента.
      Аз бих препоръчал на колегата да не си прави експерименти, а да отиде при специалист. Предовирането, както и недостатъчната дозировка на маслото, не е желателна. Същото важи и за фреона.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
        Хладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал. Нема да стане, нали...
        Ще стане, що да не стане.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #19
          И така изрових от къде да си купя 250мл. масло за зареждането на системата.И тъй като тя е празна(не знам причината за празнотата но системата ше се провери за евентуални течове с някакъ газ) т.е. няма фреон Съм решил да откача една от трбичките и да вкарам мало от там и след това да заредим с фреон.До края на седмицата ще намеря време да изтестваме системата за течове и после ще пълним с фреон ако е здрава.Ще пиша за резултатите.
          Alfa's do't drop oil...they mark their territory

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
            Хладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал. Нема да стане, нали...
            Явно неси карал двутактов мотор или трабант :
            Alfa 75 2.5 QV
            Alfa 147 1.9JTD face

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
              Явно неси карал двутактов мотор или трабант :
              Не, но съм експлоатирал двутактов двигател, доста по - голям от целия трабант...
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • #22
                Не следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.

                Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
                Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:57.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Не следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.

                  Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
                  Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.
                  Т.Е. колега ако наля необходимото количество масло през пробката няма да е необходимо и да се вкарва масло заедно с фреона?Или пък да разделя неоходимото количество(170мл. Мисля,че беше толкова)и да налея половината през пробката а другата половина при хладилния агент защото системата ми е празна.
                  Last edited by juliano155; d.m.y г., 13:29.
                  Alfa's do't drop oil...they mark their territory

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
                    Т.Е. колега ако наля необходимото количество масло през пробката няма да е необходимо и да се вкарва масло заедно с фреона?
                    Вкарването на масло при зареждане с хладилен агент е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! В противетн случай буталата могат да задерат.

                    Да изясним още веднъж, защото е важно:

                    1 - Буталата и цилиндрите се мажат от маслото, което се съдържа и цилкулира заедно с хладилния агент.

                    2 - Част от това масло прониква зад буталата, попада в картера и маже задвижващия им механизъм.

                    3 - При нов или дълго неупотребяван компресор е добре да се провери дали има масло в картера и при необходимост да се добави, преди системата да се зареди с газ.

                    4 - Когато системата е била празна, преди зареждането трябва първо от нея да се изтегли въздуха (да се създаде вакуум) , защото кислородът и влагата в него влошава качеството на маслото и така води до влошено мазане.

                    5 - Не е добра практика системата да се дозарежда, защото така не е ясно какво е съотношението газ/масло. Т.е когато се налага дозареждане е добре всичко да се изтегли и да се зареди наново.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment

                    Working...
                    X